Actiefoto: 4 mei koorproject

Een commissie van de studievereniging Hucbald van muziekwetenschappen, organiseert elk jaar een uitvoering tijdens dodenherdenking op 4 mei. Een groep van voornamelijk studenten oefent vanaf januari voor deze uitvoering in de Sint Willibrordkerk. Voor zang kan iedereen zich opgeven; de muziek wordt verzorgd door een deel van het Utrechts Studenten Koor en Orkest.

Natascha (18) studeert muziekwetenschappen. "We voeren een zogenaamd requiem op. In ons geval 9 stukken, in kerklatijn, die een geheel vormen en 37 minuten duurt". Natascha zingt alt, een lage vrouwenstem. Thijs (19) studeert geschiedenis en doet mee omdat zijn zus in de commissie zit. Thijs zingt bas, een lage mannenstem. "Het is niet erg om geen zangervaring te hebben. Je pakt het vrij snel op".

De uitvoering is door iedereen gratis bij te wonen op 4 mei om 21:00 in de Sint Willibrordkerk op de Minrebroederstraat 21.