Actiefoto: sportklimmen

“De nieuwe klimmuur is echt een uitkomst. Het liefst klim ik in de rotsen, maar dit komt het meest in de buurt.” Karin (25) is promovendus bij de faculteit Geowetenschappen en traint op de Kalymnos.

Sportklimmers klimmen klimroutes op een klimmuur. In Utrecht is de vereniging USAC. actief om sportklimmen onder studenten te faciliteren. Sinds kort is de buitenklimmuur Kalymnos, die is gebouwd tegen de nieuwe parkeergarage P+R De Uithof, in gebruik

Karin (25) is al zes jaar actief bij USAC. “Vanaf het begin ben ik vrij actief geweest. Ik heb ook in het bestuur gezeten.” Sportklimmen kwam niet uit het niets: “Ik had met mijn ouders al eens geklommen. Toen ik zag dat het via Olympos vrij voordelig was besloot ik om ervoor te gaan.”