De spelkamer van Annemarie van Londen

De spelkamer van het Ambulatorium, Langeveldgebouw, De Uithof.  Annemarie van Londen is orthopedagoog en universitair docent Pedagogische Wetenschappen.

“De kinderen die hier komen hebben ergens last van en wij proberen ze te helpen door middel van speldiagnostiek of -therapie. Kinderen hebben vaak nog niet de woorden om te vertellen hoe ze zich voelen. Door met hen te spelen kun je er achter komen wat er in hen omgaat.  Met spel sluit je aan bij de natuurlijke manier van communiceren van kinderen. Als stukje bij beetje helderder wordt waar het kind last van heeft, dan kunnen er ook oplossingen gezocht worden. Het is natuurlijk niet het belangrijkste dat kinderen het hier leuk hebben, maar het kan er hier wel lekker wild aan toegaan hoor: dan vliegen de soldaatjes je om de oren!”

Tags: de werkplek