De studentikoze werkkamer van de UIT

Deze zomer werken Diede Wieman en Rachel den Brabander van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat door om de Utrechtse Introductie Tijd te organiseren. De teamspirit van de Introductie Commissie Utrecht (ICU) en het uitzicht op een geslaagde UIT houdt hen op de been.

“Wij zitten hier regelmatig tot tien uur ’s avonds”, zegt Rachel. “De scooter van thuisbezorgd.nl kan de weg naar ons al blindelings vinden.”

De kamers van de ICU mogen dan gewoon in een gang van het Bestuursgebouw gevestigd zijn, als je eenmaal de deur dichtslaat ademt het veel eerder de sfeer van het bestuur van een studentenorganisaties. Overal grappige gadgets, comicposters van de bestuursleden, veel kleurige mappen en ergens op een tafel staat een vissenkom met een goudvis.

“Wij hebben wel een eigen cultuurtje”, zegt Diede. “Maar het is goed dat we hier zitten omdat we hier alle faciliteiten hebben en voortdurend de juiste personen kunnen aanspreken.

Diede heeft een bachelor neuropsychologie afgerond en start in februari met een master economische psychologie in Leiden. Rachel ging na haar hbo Pedagogiek naar Utrecht om eerst een premaster te volgen en start in februari ook met een master Orthopedagogiek.

In november zijn ze ingetrokken in hun kantoor. Beide zijn aangesteld als functionaris Programma. Diede organiseert onder meer een geheel nieuwe stadstour. “Superspannend. Studenten kunnen die eerste dag kennis maken met de stad met een Londense dubbeldekker of een rondvaartboot.”

Rachel mag als nieuw programmaonderdeel Utrecht Playground organiseren. “In het Griftpark mogen de aankomende studenten nog één keer kind zijn. Dat is natuurlijk prachtig om te organiseren.“