Actie van studenten brengt 60.000 euro op

Happietaria is een tijdelijk restaurant dat door studenten uit de christelijke studentenverenigingen vrijwillig wordt gerund. De opbrengst is steeds voor een goed doel in een Derde Wereldland. Ontwikkelingsorganisaties ICCO en Kerk in Actie hebben de opbrengst verdubbeld, zodat de totale winst 60.602,54 bedraagt.

Dit jaar was het doel: bananenboeren in Peru. Die willen zich aansluiten bij het Fairtrade-systeem. De strenge kwaliteitseisen die horen bij Fairtrade kosten geld. Stichting TASTE helpt de boeren daarmee. De volledige opbrengst van Happietaria Utrecht gaat naar dit project.

Volgens de organisatie is er veel media-aandacht geweest voor het project, en zelfs politici wilden hun steentje bijdragen. De NCRV maakte er een reportage. Dit jaar was het restaurant, dat van half februari tot half maart draaide, gevestigd in De Vechtclub aan de Brailledreef.

Zie ook: www.happietaria.nl/utrecht