Videoportret 1: Spannende bijbaan als gids op de Domtoren

Nina (20) zocht een bijbaan die past bij haar studie geschiedenis en vond die als gids van de Utrechtse Domtoren. Dit is het eerste deel van een reeks van vijf videoreportages gemaakt door studenten van de opleiding Theater- film- en televisiewetenschap.

Je krijgt een opleidingstraject en moet zelfs examen doen. Een bijbaan als gids van de Domtoren krijg je niet zomaar. Zo blijkt uit het videoportret van Nina dat Berit van Lier en Lisa Vink maakten voor de cursus Videopracticum. In deze cursus moeten studenten filmpjes maken over studenten met bijzondere bijbanen.

Nina beklimt twee à drie keer per dag met een groep de Domtoren. Soms geeft ze ook privérondleidingen. Bijvoorbeeld aan een stel waarbij de man, eenmaal boven aangekomen, zijn vriendin ten huwelijk vraagt.

De studenten kregen slecht één dag om opnames te maken en moesten de clip in korte tijd monteren. Ze kregen als opdracht een videoclip te maken van studenten met een bijzondere bijbaan of activiteit naast de studie.

DUB publiceert deze week elke dag weer een nieuw portret gemaakt door de studenten van het videopracticum. Dit zijn de onderwerpen van de filmpjes:

- Vivianne is presentatrice van iamTV
- Laura geeft les bij kinderkoor Eigenwijs
- Wout is voorzitter van de studievereniging Contact