Actiefoto: improvisatie en comedy

De actie: Cursus Improvisatie en comedy
Waar: Parnassos
Naam: Matthijs (gehuld in spijkerblouse)
Studie: Theater, film en televisiewetenschap
Leeftijd: 22

Is de cursus improvisatie en cabaret voor elke student geschikt?
"Iedereen zou deze cursus een keer moeten doen. Of je nou outgoing bent of niet. Zo’n cursus bij Parnassos is sowieso leuk. Je leert mensen kennen uit alle windrichtingen. Maar juist deze cursus is heel tof, omdat je veel wordt uitgedaagd, uit je comfortzone wordt gehaald en je creativiteit wordt heel erg op de proef gesteld."

Waarom doe jij de cursus improvisatie en cabaret?
"Vroeger heb ik aan theater gedaan. Daarna ben ik overgestapt naar camera-acteren, maar ik merkte de afgelopen jaren dat ik het theater-improviseren heel erg miste. Vandaar dat ik nu toch weer de stoute schoenen heb aangetrokken, door deze cursus te gaan volgen."

Ik weet wat comedy is, maar wat is eigenlijk improvisatie?
"Improvisatie gebeurt adrem en op dat moment. Je weet niet wat er gaat komen, je weet niet wat de ander gaat doen. Je zou het kunnen zien als leeg schilderdoek dat je op dat moment moet gaan beschilderen."

Ben je van plan om hierna een vervolgcursus te gaan doen?
"Ja, ik denk erover na om de vervolgcursus op deze cursus te gaan volgen. Dan ga je weer net iets verder de diepte in. Daardoor krijg je meer bagage en word je nog beter. Kortom, nog meer spelen dus!"