Actiefoto: Salsa Party

De actie: salsa dansen op de Salsa Party van Salsa dansschool Mandali
Waar: in de bar van Parnassos
Wie: Suzanne (de lachende vrouw op de dansvloer)
Leeftijd: 22
Studeert: Algemene Sociale Wetenschappen aan de UU, 3e jaar

Vertel eens, hoe ben je terecht gekomen op deze Salsa Party?
“Ik had voor dit feest les in Parnassos van François Sarr tijdens de cursus Salsa basis 1. Hij zit met zijn Salsa dansschool Mandali achter deze Salsa Party. Dus we konden mooi vanuit de les aanschuiven.”

Had je voordat je de cursus deed al wel eerder salsa gedanst?
“Ik ging in Spanje wel eens naar een salsaclub toe, en ik heb hier en daar een losse les gehad. Maar ik heb nog nooit een langere cursus gevolgd.”

Wat vind je leuk aan salsa dansen?
“Het is voor mij een manier om niet aan dagelijkse zaken te hoeven denken. Je kunt gewoon even helemaal los gaan op de muziek. Heerlijk!”

Ik zag je net meeneuriën en -zingen met de muziek. Heb je daar ook wat mee, met salsamuziek?
“Ik word er vooral vrolijk van, zeker na een lange dag studeren. Maar het is niet zo dat ik het thuis vaak luister. Ik vind het vooral passen bij het gezamenlijke sfeertje en daarnaast vind ik het leuk om de gezelligheid die de muziek met zich meebrengt te delen. Maar ik ga niet zo snel in mijn eentje thuis dansen op salsamuziek.”

Is salsadansen voor elke student leuk?
“Ja, ik kan het iedereen aanraden. Hoewel de muziek je moet liggen en je niet  bang moet zijn om fouten te maken, of om je – als vrouw zijnde - over te geven aan een man.”

Kun jij jezelf overgeven aan je mannelijke danspartner?
“Het lukt mij de ene keer beter dan de andere keer. Maar bij mij werkt het als een man dan heel duidelijke signalen gaat geven - ha, ha!”

Zitten er mannen bij jullie in de les? Ik zie ze hier niet zo veel.
“We zijn met elf vrouwen en een man. En die man is er ook nog eens niet zo vaak! Dus de vrouwen spelen omstebeurt de man. Net zoals nu.”

Tags: actiefoto | salsa