De eerstejaars: Tim, Biomedische Wetenschappen

Deze week hebben zich 3500 nieuwe eerstejaars op de Utrechtse binnenstad gestort. Hun doel: de universiteit en de stad leren kennen, maar vooral veel feesten. Wie zijn al die nieuwelingen en wat verwachten zij van het studentenleven? Een kennismaking in vier vragen.

Naam: Tim Will
Studie: Biomedische Wetenschappen
Herkomst: Breda, Noord-Brabant

Waarom loop je de UIT?

Ik wilde de stad leren kennen en erachter komen bij welke vereniging ik lid zou willen worden.

En heb je het gevoel dat de UIT je daarbij helpt?

Ja, ik heb al best wat van de stad gezien. Je loopt eigenlijk de hele tijd rond van de ene naar de andere studentenvereniging en tussendoor zit je bijvoorbeeld even in een park, zoals nu.

Weet je nu waarvan je lid wilt worden?

Toen ik hier kwam twijfelde ik tussen het USC of Veritas, omdat ik al een beetje ‘vooronderzoek’ had gedaan. Maar ik ga me vanavond inschrijven bij Veritas. Ik denk dat er bij het USC toch teveel ‘balletjes’ zitten en het ongemengde spreekt me niet aan; ik wil gewoon ook leuk met meisjes om kunnen gaan bij mijn eigen vereniging.

Wat vond je het leukste tot nu toe?

Gisteravond zijn we naar een biercantus geweest bij S.S.R.-N.U. en dat vond ik wel echt gaaf. M’n groepsgenoten werden steeds vrolijker en dat was gewoon mooi om te zien, ha, ha. Ik heb eigenlijk ook wel zin in de ontgroening bij Veritas, omdat ik benieuwd ben wat voor rotstreken ze allemaal met ons gaan uithalen.

Maartje ter Horst