Diploma moet waardevast zijn

Het is “heel erg vervelend” voor studenten dat het niveau van de opleiding journalistiek van de Hogeschool Windesheim ter discussie staat, vindt staatssecretaris Zijlstra. “Maar het is een noodzakelijke ingreep.”

“De waarde van een diploma mag nooit ofte nimmer ter discussie staan”, laat de bewindsman het HOP in een schriftelijke reactie weten. “Je ziet nu ook dat wij de teugels stevig hebben aangetrokken, waardoor hogescholen hier scherper op zijn en er misschien ook wel meer van dit soort gevallen boven tafel komen. Dat is even schrikken maar het is goed dat het meteen naar buiten komt, op het moment dat de problemen worden geconstateerd.”

Het NVAO-rapport over de misstanden bij Windesheim maakt het ministerie vooralsnog pas in februari openbaar.