DUBstagram: 'Wereldfaam, een schimmel met je naam!'

Instagram Universiteitsmuseum: www.instagram.com/universiteitsmuseum

Marieke Verhoeven, communicatiemedewerker bij het Universiteitsmuseum: "Op deze foto zien we José van Dijck het eerste grondmonster overhandigen aan Pedro Crous, directeur van het Westerdijk Instituut voor verder onderzoek. Zij vulde de eerste onderzoekskit met aarde uit haar eigen tuin."

Ontdek een nieuwe schimmel en word wereldberoemd
Bezoekers van het Universiteitsmuseum Utrecht krijgen de kans om mee te doen aan het onderzoeksproject door een nieuwe schimmel te ontdekken in hun eigen tuin. Een uniek project, want als je een nieuw soort schimmel vindt, dan wordt de schimmel naar jou vernoemd én toegevoegd aan de collectie van het Westerdijk Instituut, de grootste schimmelverzameling ter wereld! Wil je ook meedoen? Tijdens de voorjaarsvakantie deelt het museum onderzoekskits uit aan bezoekers.

Opening SchimmelLAB
José van Dijck, president van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen en universiteitshoogleraar aan de Universiteit Utrecht, opende de tentoonstelling samen met Bert van der Zwaan, rector magnificus van de Universiteit Utrecht.