Nieuwe decaan Sociale Wetenschappen

Werner Raub

Werner Raub wordt de nieuwe decaan van de faculteit Sociale Wetenschappen. De hoogleraar Theoretische Sociologie volgt per 1 juni 2012 Willem Koops op, die met pensioen gaat.

De in Duitsland geboren en in Utrecht gepromoveerde (1984) Raub is al sinds 2010 vice-decaan van de faculteit. In 1988 werd hij hoofddocent in Utrecht, in 1995 volgde zijn benoeming tot hoogleraar.

‘Social Networks, Solidarity and Inequality’, de onderzoeksgroep waar onder meer Raub leiding aan geeft, kreeg in 2009 bij een onderzoeksvisitatie een uitstekende beoordeling. De commissie prees onder meer de cohesie van het sterk op kwantitatief empirisch onderzoek gerichte programma. Raub en 12 andere UU-medewerkers kregen in 2009 een koninklijke onderscheiding.