UU-mobieltjes van KPN naar T-Mobile

Medewerkers met een mobieltje van de zaak krijgen een nieuwe provider: T-Mobile. De nieuwe simkaarten liggen sinds deze week klaar.

Op 7 en 8 december vindt de overgang van KPN naar T-Mobile plaats. Dan gaat het nieuwe abonnement in werking en moeten medewerkers in kwestie hun simkaart vervangen. De nieuw simkaarten kunnen op 29 en 30 november worden opgehaald in de hal van het Bestuursgebouw.

Bij een Europese aanbesteding kwam T-Mobile als beste uit de huis. “Zij hadden de beste prijs/kwaliteit-verhouding”, vertelt Peter Scheeren, hoofd Netwerk en Telefonie van de Universiteit Utrecht. In totaal heeft de universiteit tussen de 600 en 700 zakelijke abonnementen.

Het betreft circa 350 medewerkers die begin december een nieuwe provider krijgen. Medewerkers van het David De Wiedgebouw stappen pas in februari 2012 over naar T-Mobile, omdat hun KPN-abonnementen dan pas aflopen. Bij de bouw van het David de Wiedgebouw is besloten weinig vaste telefoons te plaatsen, en een deel van de vaste medewerkers alleen een mobiel te geven.

Goede dekking is nog wel eens een probleem in sommige UU-gebouwen, erkent Scheeren. Vooral de universiteitsbibliotheek is berucht. “Daar werkt geen enkele van de providers goed.”

Dekking binnenshuis kan niet geëist worden van T-Mobile, zegt Scheeren. “Dan moeten ze in elk gebouw metingen gaan verrichten. Wel hebben we geëist dat er buitenshuis dekking is.” Voor het David De Wiedgebouw is een uitzondering gemaakt, omdat de medewerkers daar volledig afhankelijk zijn van de mobiele telefoon. “Daar worden extra maatregelen genomen om de dekking te verbeteren”, aldus Scheeren. Hetzelfde geldt voor de Trans in de binnenstad.