Campuskaart, we zijn er bijna

Aan: projectdirecteurpasjes@uu.nl
Betreft: hoezo privacyreglement?
Bijlage: de Kaart

Ha Andre,

Ik zal maar even niks zeggen over de Auvergne want anders denk je, ja hoor, heb je hem weer met zijn Auvergne. Weer van die verhalen over mooie luchten, duizend groene kleuren en lentebloemetjes op besneeuwde bergen. Maar weetje, ik heb het af en toe wel heeeel erg nodig om er even uit te zijn hoor. Een rustpuntje ver van onze malle universiteit die mij steeds vreemder voorkomt.

In onze Bestuursdienst komen er dagelijks nieuwe gezichten bij. De een is nog niet weg of de volgende komt al binnen. Een oude eruit, tenminste twee nieuwe erin! Wat ze komen doen of bij welke afdeling ze horen is me een raadsel. Soms voor een maand. Soms een half jaar. Er is ook wel waanzinnig veel werk bijgekomen hoor!

Mijn directeur vertelt dat we daarom het wiel maar weer eens opnieuw moesten gaan uitvinden (reorganisatie heet dat) en dat hij zelf hij ineens een ander werkje gaat doen. Dat werkje heet dan een speciaal project in managementtermen.

Iets afgebakends zal ik maar zeggen. Overzichtelijk. Iets wat hij eigenlijk al moest doen, maar nu gewoon echt gaat doen. Dit alles werd bedacht door een andere directeur die al een speciaal project had. Hij en wat andere buitenstaanders bedenken hoe wij onze werkjes moeten opknappen. Maar er is nog een derde directeur met speciale projecten. Misschien komt die dan daarna wel weer bij ons terug!

Een vierde directeur (ja, het houdt niet op) gaat ook plotseling een speciaal project doen. Maar dan precies andersom. Ook iets wat hij altijd al deed en leuk vond maar waar niemand om gevraagd had of die dat wilde doen! De universiteit verkopen dacht ik. Je levert een directeur in en je krijgt er twee voor terug. Ja, gek hè?

Het zijn net gratis pasjes die directeuren. Je krijgt er steeds meer van en je kan ze nooit vinden als je ze nodig hebt.

We krijgen ook een nieuw UU-pasje. Niet zomaar een! Er komt eindelijk een universiteitskaart. Na tien jaar invoerperikelen. Bravo. De naam zegt het al. Voor de hele universiteit.

Je kan ermee printen. Dus de pas die je daar voor had, mag je weggooien. Je kan ermee koffie halen. Alleen de koffieautomaten worden net allemaal vervangen door nieuwe, van een andere leverancier. Dus de kaart werkt daarvoor (nog?) niet. Om te parkeren bestaan twee andere kaarten voor twee verschillende systemen en om in een gebouw te komen bestaan er drie soorten kaarten voor drie systemen. Die vervangt hij dan weer net niet allemaal. Maar we zijn er al bijna. Hoera.

Eindelijk ook een legitimatiepas dus!
Nee. Er komt alleen een naam op. Er komt geen foto op omdat wat dumbo’s ongenuanceerd ‘’privacyreglement” schreeuwen . Prima, dan maar een weekje legitimatie vragen bij binnenkomst. Kijken hoe lang ‘t duurt voordat men graag zo’n pasje mét foto wil. Nog niet invoeren dus!
Eerst maar een directeur speciale projecten hiervoor aanstellen misschien?

Je Baaierd.