De screen-agers komen er aan

Baaierd [Baaierd@uu.nl]
Verzonden: donderdag 24 juni 2010 22.00
Aan: Peter Waals [bureauinschrijving@uu.nl]
Onderwerp: bijna vakantie
Bijlage: tijn

Ha peter,

Gisteren was ik op een trendwatchersbijeenkomst van een club die het college adviseert op welke stromingen ze moeten inspringen. Wel schrikken hoor hoe gauw alles verandert.  Dan begrijp ik dat ons college, dat immers zo’n 15 jaar vooruit moet kijken, de hulp van zulke snelle gasten wel gebruiken kan! Jahaa je moet wel bij blijven Peter! Alleen het lijden is eeuwig las ik ergens. En dan zeggen ze dat ìk zuur ben ha, ha.

Gelukkig ben ik nu weer helemaal bijgepraat en klaar voor de aanstormende generatie studenten. Heb je er nog geen briefing over gehad? Nou ja, top-down blijft er wel eens wat liggen op de managementbureaus. Het is ook zo druk! Dat krijg je als je de werkvloer nog moet uitleggen hoe ze hun veters horen te strikken. Oooh.. daar ga ik al, schiet ik weer in het zuur. Ik heb al hulp gezocht hoor.

In ieder geval: De screen-agers! Ze komen er aan! En het schijnt dus dat hun ouders het ergst zijn hè? Die hebben hun kinderen totaal verpest. Kleine ontevreden godjes zijn het, die maar een spanningsboog van een minuut of 10 hebben. Permanent twitteren, hyven en andere digitale sociale media uitproberen waar wij zelfs nog nooit van gehoord hebben. Ze googlen met youTube en ze leren het best door te kijken. Die moeten allemaal hier komen studeren. Zie je het voor je Peter? Ze staan voor de deur! Daar zijn we totaal niet klaar voor.

Dat gaat zeker drie reorganisaties kosten. Collegetijden moeten korter zodat ze tussendoor kunnen skaten of hun favoriete games spelen. Want mens-erger-je-niet borden in De Uitwijk neerleggen gaat niet werken. Neehee.  Het draadloze netwerk  moet permanent beschikbaar zijn. Ze springen uit het raam als ze bij ons afgesneden raken. En reken maar dat je dan meteen die ouders over de vloer krijgt.

We moeten ouderparticipatie faciliteren. Roadmaps inzetten: Hoe moeten ouders  hun verhaal halen als het Bindend Studie Advies slecht uitvalt! Dat zijn geen grappen Peter! Ik hoorde van die snelle boys dat hun ouders bij het mislukken van een sollicitatie gaan vragen waarom hun kind is afgewezen!

Maar goed, waar ik je eigenlijk voor mail is of je mijn kleinzoon vast wilt inschrijven. Het is een dotje! Zoals je ziet is hij behendig met het toetsenbord en heeft hij (net als zijn grootvader) ook een hekel aan Microsoft. Daar heb ik zijn vader ook al op gewezen en gezegd dat ik wel een fatsoenlijke computer voor hem wil kopen. Maar ja eigenwijs hè? En of hij er aan denkt om de kleine Tijn vast in te schrijven? Nee, hoor, nog tijd genoeg Pa.

Zou je dat toch willen doen, zijn pasfoto heb je al en de studierichting laat ik aan jou over. Gewoon iets waarmee hij later een vette boterham kan verdienen zodat ik straks geen verhaal hoef te halen bij de decaan.

Alvast bedankt, dan kan ik met een gerust hart op vakantie,

Baaierd

Tags: bsa | baaierd