Hoop voor studenten in affaire aandelenlease

Dat heeft klachtencommissie DSI bepaald in tien zaken tegen Dexia Bank. De Stichting JuniorLease, die de zaak van 250 studenten behartigt, begint op zijn vroegst over een maand ook aan haar procedures tegen Dexia.

Huisadvocaat J. Wendelgelst van Juniorlease is opgetogen over de uitspraak. De klachtencommissie heeft zich namelijk vooral laten leiden door de (wan-)verhouding tussen het beleggingsrisico en de draagkracht van de doelgroep. "Die is bij studenten laag, dus maken we een goede kans", aldus Wendelgelst.

Tussen de 3000 en 4000 studenten sloten tijdens de beurshausse van enkele jaren geleden effectenleasecontracten af. Nadat de koersen waren ingestort, kwamen ze met grote restschulden te zitten. Dat overkwam zes procent van alle Nederlandse huishoudens.

HOP