‘Ik houd wel van studeren. Meestal dan’

Wie zijn de nieuwe studenten van de Universiteit Utrecht? DUB kiest tijdens deze introductieweek elke dag een eerstejaars uit en vraagt hem of haar het hemd van het lijf. Vandaag aflevering 3 met Milou die Nederlands gaat studeren.

Naam: Milou
Leeftijd: 18
Studie: Nederlands
Waar kom je vandaan: Breda
Kamer: Zoekend
Vereniging: ‘Liefst klein en internationaal’
Slaapplek: U.V.S.V.

Zo zag mijn UIT er tot nu toe uit:
“Ik slaap in een U.V.S.V.-huis en ben elke morgen te laat voor het ontbijt. Gelukkig vind ik vaak halverwege de ochtend een verpieterde ontbijtkoek of appel in mijn tas, ha, ha. Mijn groepje is niet zo hecht, dat is jammer. We begonnen met negen, maar er dropen er drie af. Gelukkig heeft mijn vriendin een heel gezellig groepje, dus ik loop steeds over. Elke nacht ga ik met hen de stad in. De UIT is tot nu toe supergezellig, maar ook erg rommelig. Zo hebben wij geen rondleiding van de verenigingen gehad, omdat die steeds vol zaten.”

Wat voor student word jij?
“Het traditionele verenigingsleven lijkt me te veel van het goede, maar ik wil wel bij een vereniging gaan om praktische redenen. Een sociaal netwerk opbouwen en om gemakkelijker een kamer vinden, bijvoorbeeld. Ik zou graag reizen na mijn bachelor, maar liever doe ik dat al tijdens mijn bachelor. Bestaat er een vereniging die zoiets organiseert? Dat zou perfect zijn.
“Wat betreft mijn studie ben ik heel erg benieuwd. Het is een vrij onbekende opleiding. Ik ben nog niemand tegengekomen die hem ook gaat volgen. Toch heb ik er zin in, ik houd wel van studeren. Meestal, dan. Want met dit weer laat ik de boeken liever dicht.”

Doel voor deze UIT:
“Mijn weg door deze stad kunnen vinden, en dat is tot nu toe behoorlijk gelukt. We hebben een strippenkaart waarmee we langs verschillende cafés kunnen gaan, dat stimuleerde me om meerdere plekken op te zoeken. Natuurlijk kan ik nog niet blind door de stad fietsen. Maar ik kan met trots zeggen dat ik van de Neude naar het Domplein kan fietsen, en dat is al heel wat!”