Actie voor behoud stufi in de UB

Studentenunie Vidius en de LSVb voeren actie tegen het leenstelsel in de UB

De Utrechtse studentunie Vidius voert vandaag actie voor het behoud van de basisbeurs voor studenten. In de UB in de binnenstad laten ze zien wat het afschaffen van de beurs financieel betekent.

De afschaffing van de studiefinanciering voor bacherorstudenten is net met een jaar uitgesteld, maar de studentenunie wil dat het plan volledig van tafel gaat.

In de UB is Vidius dinsdag samen met LSVb-voorzitter Kai Heijneman studenten aan het informeren en het mobiliseren om woensdag naar De Dam in Amsterdam te komen. Daar zal een studentenprotest plaatsvinden, als afsluiting van een week vol actie tegen de bezuinigingen in het hoger onderwijs.

Bekijk hieronder een interview van DUB met Leonie van der Velden, voorzitter van studentenunie Vidius.