Agnes Jongerius parttime aan de slag bij de UU

Oud FNV-voorzitter Agnes Jongerius gaat als parttime onderzoeker aan de slag bij de Universiteit Utrecht.

Jongerius maakte haar nieuwe functie woensdagavond bekend in het radioprogramma Twee Dingen. Ze treedt parttime in dienst van het kenniscentrum Instituties van de Open Samenleving (IOS).

Volgens de universiteit gaat Jongerius zich als "geassocieerd onderzoeker" bezighouden met de vraag hoe burgers beter betrokken kunnen worden bij het 'herontwerp van Europa'. Ook levert ze een bijdrage aan aan de discussie over de toekomst van het pensioenstelsel waarin ze de samenwerking zoekt met het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) en het Internationaal Instituut voor Sociale Geschiedenis (IISG).

Angnes Jongerius (1960) studeerde sociaal-economische geschiedenis in Utrecht. Tijdens haar studie zat ze in de universiteitsraad. De foto rechts stamt uit die tijd.