Alleen nog vegetarische lunches bij UU-vergaderingen

Duurzaam broodje van Sodexo

De vergaderlunches van de UU die worden besteld bij cateraar Sodexo zullen vanaf donderdag 15 maart standaard vegetarisch zijn. Alleen wie specifiek om vlees vraagt, krijgt nog vlees op het brood. Het is volgens Annetje Ottow de volgende stap om de universiteit duurzamer te maken. Ze maakte dit bekend in haar tweede vlog die ze filmde tijdens een werkbezoek aan de GreenOffice. In de Nationale Week zonder vlees doet cateraar Sodexo geen vlees of vis in de vers gemaakte gerechten.

Bij de Universitaire Bestuursdienst worden alle vergaderlunches vanaf half maart altijd vegetarisch. Daar kun je in tegenstelling tot andere directies en faculteiten niet om vlees vragen. Op 15 maart is er voor alle secretariaten van de UBD een proeverij. De afgelopen maanden heeft Sodexo gewerkt aan een nieuw vegetarisch lunchassortiment.

Tags: vegetarisch