Gewenst: nieuw restaurant in De Uithof

Eten zoals bij je ouders thuis. Zo'n eettent willen drie studenten wel beginnen, foto archief DUB

Jesse Boeve, Tim Hadders en Simone Loeff studeren of studeerden regelmatig in de Universiteitsbibliotheek in De Uithof. Soms wilden ze een avond doorhalen, en zochten op die dagen een plek waar ze snel een warme en gezonde maaltijd konden eten. Dat viel ze tegen: de ene plek was te duur, op de andere locatie was het eten koud voor je zat of werd het eten als te ongezond bestempeld. Dat moet beter kunnen, dachten ze.

Het trio heeft een businessplan paraat voor een eetgelegenheid in De Uithof. Eentje waar je snel je eten krijgt, zodat je weer snel terug kunt naar de boeken. De maaltijd mag niet te duur zijn. Wel moet de maaltijd gezond en lekker zijn en moet het doen denken aan het eten van het ouderlijk huis: thuis-thuis.

De studenten wendden zich tot Stichting Utrecht Science Park (USP) om te informeren of er nog ruimte is in De Uithof. De stichting staat ondernemers te woord die zich daar willen vestigen. Het trio kreeg te horen dat er op korte termijn geen ruimte beschikbaar is. Daarom wenden ze zich nu tot de Universiteitsraad en het College van Bestuur. “Het Utrecht Science Park is een soort intermediair. Het universiteitsbestuur is de eigenaar van veel gebouwen, dus we hopen nu dichter bij het vuur te zitten.”

Tom Straeter van Stichting USP bevestigt dat de studenten zijn langsgekomen. “Er is op dit moment inderdaad geen ruimte beschikbaar voor horeca, uitgezonderd de mogelijkheid om deel te nemen aan de Utrecht Science Park Foodtruck Caroussel. Wij denken graag mee over oplossingen, omdat wij denken dat er behoefte is aan meer en diverse horeca.”

De brief van de drie studenten wordt op dit moment bestudeerd door de leden van de Universiteitsraad. De eerstvolgende vergadering waar de brief kan worden besproken is op maandag 19 februari 2018.