Opbrengst Ragweek: ruim 10.000 euro

Tilia, de studievereniging van een van de Utrechtse Law Colleges, ging tijdens de Ragweek voor het goede doel basisscholieren schminken. Foto: Ragweek.

Studentenverenigingen hebben tijdens de Ragweek in maart 10528 euro en 47 cent voor het goede doel opgehaald.

Dat laat de Ragweek-organisatie weten. Het geld gaat naar de goede doelen Make a Wish en Stichting Move.

De Ragweek is een jaarlijks terugkerende week waarin studie-, studenten- en sportverenigingen allerlei activiteiten organiseren om geld in te zamelen voor het goede doel. Dit jaar werd onder meer een Sexy Besturenkalender gemaakt om geld op te halen.

De totale opbrengst is nu pas bekend omdat het een heel gedoe was om al het ingezamelde geld te verzamelen, laat de Ragweek-organisatie weten. "Een aantal verenigingen kon het bedrag steeds maar niet overmaken."