Paul Schnabel over geluk (video)

Wat heeft de voorkeur van professor Paul Schnabel: intelligent zijn en tegelijk ongelukkig, of dom en compleet gelukkig?

Schnabel, directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau en sinds 2002 universiteitshoogleraar in Utrecht, gaf onlangs een lunchlezing bij de Studium Generale-reeks Geloof, Hoop en Liefde. Onderwerp: geluk.

De mensen van Studium Generale namen na de lezing nog het volgende interview op met Schnabel:

Ook twee andere recente sprekers in de lezingenreeks, psychiater Nienke Vullink (over uiterlijke schoonheid) en organisatiepsycholoog Rendel de Jong (over zelfvertrouwen en ambitie), zijn geïnterviewd door Studium Generale. Hun interviews zijn hier en hier te bekijken.

De reeks Geloof, Hoop en Liefde duurt nog tot medio april. Iedere woensdagmiddag is er een andere spreker in de Universiteitsbibliotheek in de Uithof. Onder meer hoogleraar sociale psychologie Kees van den Bos (28 maart) en hoogleraar psychiatrie René Kahn (4 april) staan op het programma. Het programma en alle lezingen zijn hier terug te vinden.