Promovendi maken genomineerden ‘Supervisor of the Year’ bekend

Acht wetenschappers maken kans om in de prijzen te vallen bij de eerste verkiezing van de beste promotor en de beste co-promotor binnen de Utrechtse Life Sciences. De winnaars worden volgende week vrijdag bekendgemaakt tijdens een dag voor promovendi.

Het initiatief voor de verkiezing van de Supervisor of the Year kwam van promovendi-initiatief Pro-Motion en de PhD-council van de Graduate School Life Sciences. De leden wilden graag de discussie aanzwengelen over de vraag wat nu precies een goede en inspirerende promotie-begeleider is.

Eind vorig jaar vroegen ze daarom promovendi om met voordrachten te komen van promotoren en co-promotoren die zij waarderen. Dit leidde uiteindelijk tot een longlist van achttien supervisors.

De PhD-council heeft op basis van de motivatiebrieven vier promotoren en vier co-promotoren genomineerd. Het gaat om de promotoren Manon Benders (neonatologie), Kors van der Ent (kinderlongziekten), Frank Huisman (medische geschiedenis) en Geert Kops (moleculair kankeronderzoek). De voorgedragen co-promotoren zijn Marianne Boes (kindergeneeskunde), Saskia de Jager (experimentele cardiologie), Ellen Koster (farmaco-epidemiologie) en Marzia Rossato (reumatologie).

Gesprekken met de promovendi van de betrokkenen moeten uitwijzen welke promotor en welke co-promotor de titel Supervisor of the Year verdienen. De winnaars worden vrijdag 12 februari bekendgemaakt tijdens de jaarlijkse PhD-dag van de Graduate School.