SSH bouwt ruim 500 studentenkamers vlakbij IBB

Het heet nu al de KPN Campus, de toekomstige woonplek van zo’n 540 studenten en 260 woningen voor starters op de woningmarkt. Het college van Burgemeester en Wethouders heeft gisteren het definitieve plan aan de gemeenteraad voorgelegd.

Stichting Studentenhuisvesting Utrecht heeft enkele jaren geleden het terrein met het karakteristieke KPN gebouw gekocht met als doel dit geschikt te maken voor woningen voor studenten en starters. Als in 2016 KPN het terrein verlaat, start de SSH met de ontwikkeling van het gebied aan de Fockema Andreaelaan. De studenteneenheden gaan verhuurd worden door SSH, de starterswoningen door Jebber.

Het idee is om van het terrein een campus te maken. Twee bestaande gebouwen worden geschikt gemaakt voor bewoning en daarnaast komt er nog nieuwbouw op het terrein waar ook ruimte is voor ondernemers,  auto’s en groen.  In 2020 zouden de eerste bewoners er hun intrek kunnen nemen, maar dan moet eerst de gemeenteraad van Utrecht nog akkoord gaan met de plannen.

In 2011 onderzocht de gemeente of het terrein geschikt was voor een art campus in combinatie met studentenhuisvesting. Dat plan heeft het niet gehaald.