Student hogeschool verzon stage

Een student van de Hogeschool Rotterdam zoog zijn hele stage uit zijn duim. Met vervalste handtekeningen probeerde hij zich eruit te redden. Nu is hij weggestuurd van zijn opleiding.

Dat meldt hogeschoolblad Profielen. De hogeschool kwam erachter dat de student van het Instituut Sociale Opleidingen helemaal geen stage liep, al zei hij van wel. Hij had toen al studiepunten gekregen voor tussentijds onderwijs over zaken die hij in zijn stage tegenkwam.

De hogeschool wilde die behaalde studiepunten weer intrekken, waarop de student een zaak aanspande bij de examencommissie. Hij overhandigde een urenverantwoordingsdocument dat zijn praktijkbegeleiders hadden ondertekend en waarin per stagedag exact beschreven stond wat zijn werkzaamheden waren. Ook de facilitair manager van de stichting had een verklaring afgegeven. Er stonden wel 178 handtekeningen in de documenten om de authenticiteit te onderstrepen.

Allemaal vervalst. De student had wel gesolliciteerd, verklaarde de stichting, maar was niet aangenomen. De hogeschool besloot de student uit te schrijven. Volgens Profielen is het de eerste keer dat de hogeschool deze sanctie heeft toegepast.