Tijdelijke ICT-informatiebalies geopend

Twee medewerkers staan in de universiteitsbibliotheek klaar voor studenten met ICT-problemen

Twee tijdelijke informatiebalies zijn maandag 9 september in de bibliotheken in de binnenstad en in De Uithof geopend. Studenten en medewerkers van de universiteit kunnen hier terecht met al hun ICT-vragen.

“We hebben een tijdelijke balie geopend vanwege twee redenen”, vertelt Nico Poppes, hoofd afdeling Support van Information & Technology Services (ITS). “We zien dat er vraag is naar een informatiebalie, maar het duurt te lang voordat de UU for U-balie klaar is.”

De UU for U-balie wordt een informatiebalie waar naast ICT-vragen ook vragen over opleidingen en studeren in Utrecht worden beantwoord. Deze balie wordt naar verwachting in april 2014 geopend op de begane grond van Heidelberglaan 6.

“De plannen voor een vaste informatiebalie in de binnenstad zijn nog zo vers dat ik niet kan zeggen of we dat ooit gaan realiseren”, vertelt Poppes. “Ik ben al blij dat we deze tijdelijke informatiebalie in de binnenstad hebben kunnen regelen.”

Bij de tijdelijke balie in De Uithof is het op donderdagmiddag wel rustig. “Er komen vooral mensen die problemen hebben met het verbinden met Eduroam, waarmee je op wifi kan, of met printen”, vertelt een medewerker. “Het komt een beetje in pieken en dalen: maandag was het druk, maar vandaag is het rustig.”

De naam van de nieuwe informatiebalie is afgelopen maandag bij de opening van de tijdelijke informatiebalies bekend gemaakt. Hiervoor was voor de zomer een prijsvraag uitgeschreven. Van de 300 inzendingen is er gekozen voor UU for U.