Triton redt het niet, Skadi wint Varsity

De ‘Oude Vier’ van studentenroeivereniging Triton is er opnieuw niet in geslaagd om de Varsity  te winnen. Het als favoriet bestempelde Utrechtse viertal bleef op het Amsterdam-Rijnkanaal steken op een vierde plaats tijdens het belangrijkste roeievenement voor studenten.

De winst in de 132ste editie van de Varsity ging naar de Rotterdammers van Skadi. Zij bleven de viertallen van het Leidse Njord en het Delftse Proteus-Eretes voor.

In Utrecht hoopten aanhangers van Triton op de eerste zege sinds 1967. In de aanloop naar de wedstrijd waren de verwachtingen hooggespannen. Het viertal onder aanvoering van wereldkampioen Kaj Hendriks stelde teleur waardoor de Utrechtse roeifans nog minimaal een jaar langer moeten smachten naar de zestiende Varsity-titel.

De andere Utrechtse roeivereniging, Orca, slaagde er niet in de finale te halen. In een van de voorwedstrijden behaalde de Orca-Vier slechts een derde plek.

Het jaarlijkse roeifestijn aan het Amsterdam-Rijnkanaal bij Houten heeft sinds zondag de status van nationaal erfgoed. Onze collega´s van DUIC.nl maakten een fotoreportage van de enthousiaste toeschouwers.

Tags: varsity | roeien | triton