TU Delft wint prijs voor moocs

De TU Delft bevordert de internationalisering van het hoger onderwijs met haar massive open online courses. Reden voor Nuffic om de universiteit de Orange Carpet Award 2014 te geven.

Delft krijgt de onderscheiding voor de vooruitstrevende manier waarop ze moocs aanbiedt en studenten overal ter wereld toegang biedt tot haar expertise. Dat verstevigt de internationale positie van de TU en verhoogt de kwaliteit van het campusonderwijs.

De Award werd gisteren uitgereikt tijdens het Nuffic Jaarcongres in Utrecht. Daar noemde president-directeur Dick Benschop van Shell de internationalisering van het hoger onderwijs “een absolute noodzaak voor het verdienvermogen van de Nederlandse economie”.

Nederland moet volgens Benschop meer doen om buitenlands talent aan te trekken en vast te houden. Bedrijfsleven en onderwijsinstellingen zouden op dit gebied nauwer moeten samenwerken.

Tags: mooc | tu delft