Universiteitsbibliotheek langer open op zondag

De universiteitsbibliotheken in De Uithof en in de binnenstad blijven vanaf 2013 op zondag tot 22.30 uur open. Nu sluiten ze om 18.00 uur.

Dat vertelt Dorinne Raaimakers, sectormanager publieksdiensten bij de universiteitsbibliotheek, vandaag in De Werkplek, een rubriek waarin DUB iedere week een andere UU’er op zijn of haar werkplek fotografeert.

Raaimakers: “We hebben van het universiteitsbestuur net het verzoek gekregen of we in 2013 ook de zondagavond tot 22.30 uur open kunnen gaan, want uit het bezoekers tellen blijkt dat we in feite zo’n 250 studenten wegjagen als we om 18.00 uur dichtgaan.”

Update: de verruiming van de openingstijden gaat al in januari in, laat Raaimakers per mail weten. Het volgende bericht is op de site van de UB gezet:

In 2013 zullen de Universiteitsbibliotheek Binnenstad en Uithof op zon- en feestdagen extra open zijn. Vanaf zondag 6 januari 2013 is de Universiteitsbibliotheek iedere zondag open van 10.00 tot 22.30 uur. Ook op de traditionele feestdagen is de bibliotheek in 2013 open.

De ruime openingstijden in de tentamenperiodes blijven gehandhaafd, om te beginnen in de periode van 7 tot 24 januari. Beide locaties zijn dan van maandag tot donderdag geopend van 8.00 uur tot 01.00 uur.