Wethouder opent tijdelijke studentenkamers in zusterflat Overvecht

Zit je echt omhoog? Wil je daarom best genoegen nemen met een kamer voor een aantal maanden in een buitenwijk? In de zusterflat van het voormalige ziekenhuis Overvecht komen tijdelijk 120 kamers. Woensdagmiddag wordt het pand officieel in gebruik genomen.

In elk geval tot september 2014 kunnen 120 studenten onderdak vinden in de voormalige verpleegstersflat in Overvecht. Samen met onder meer studentenhuisvester STW Nederland heeft de gemeente Utrecht ervoor gezorgd dat de flat voor korte tijd geschikt wordt gemaakt voor bewoning door studenten.

Een projectontwikkelaar is van plan om 250 woningen te gaan bouwen op het terrein van het voormalige ziekenhuis Overvecht. Om die reden wordt de flat dit jaar gesloopt.

Sinds begin maart wonen er al zo’n 50 personen in één van de twee torens van de flat. Voor 50 kamers die binnenkort beschikbaar komen, worden nog bewoners gezocht. De kamers van 11 vierkante meter kosten 225 euro inclusief. Klik naar deze Facebook-oproep voor meer informatie.

Wethouder Isabella verricht woensdag de officiële openingshandeling in Overvecht.