Vrouwen in overvloed bij Diergeneeskunde

Dit studiejaar zijn er wederom vooral dames begonnen aan de opleiding Diergeneeskunde: 179 van de 216 eerstejaars is vrouw.

De faculteit Diergeneeskunde heeft daarmee de meest feminiene instroom van de universiteit. Op nummer twee: Sociale Wetenschappen. In die faculteit zijn 1122 van de 1371 nieuwe bachelorstudenten van het vrouwelijke geslacht.

Van alle eerstejaars (7171 studenten in totaal) is 61 procent vrouw. Alleen in de bètahoek (de faculteiten Bètawetenschappen en Geowetenschappen) staan de mannen sterker dan de vrouwen.

De cijfers (pdf) over eerstejaars zijn verstrekt door de directie Onderwijs & Onderzoek van de universiteit. De gemiddelde leeftijd van de bachelorstudenten is 20,1 jaar. De jongste eerstejaars is 16 jaar en doet Theater-, Film- en Televisiewetenschap. De oudste eerstejaars was 71 jaar toen hij startte met de bacheloropleiding Portugese Taal en Cultuur.