Geesteswetenschappen is de faculteit met de meeste studenten

Met 5732 studenten is Geesteswetenschappen de grootste faculteit van de Universiteit Utrecht.

Ook REBO (Recht, Economie, Bestuur en Organisatie) en Sociale Wetenschappen behoren tot de faculteiten met relatief veel studenten. Diergeneeskunde is de kleinste faculteit met 1429 studenten.

De cijfers komen uit het Jaarverslag 2014, dat onlangs naar de universiteitsraad is gestuurd. Het verslag staat nog niet online.

Binnen de faculteit Sociale Wetenschappen is het aandeel vrouwen het grootst: 82 procent van de ingeschreven studenten is van het vrouwelijke geslacht. Ook bij Diergeneeskunde (79 procent) zijn vrouwen ver in de meerderheid.

Mannelijke studenten zijn in de meerderheid binnen Geowetenschappen en Betawetenschappen. In beide faculteiten is 63 procent van de studenten man.