Nieuw 3D-filmpje onderwijsgebouw bèta’s en geo’s

De bouw van het nieuwe onderwijscentrum van de faculteiten Bèta en Geowetenschappen is nu ook officieel afgetrapt. Tegelijkertijd ging een virtuele impressie van het gebouw in première.

In bijzijn van collegelid Hans Amman en de twee decanen werd dinsdagmiddag de laatste paal de grond ingeschroefd. Daarmee kan het echte bouwen beginnen.

De eerste paal ging begin deze maand de grond al in. Die gebeurtenis viel toen samen met de opening van het academisch jaar. Vandaar dat de officiële feestelijkheden nu plaatsvonden.

Het nieuwe gebouw moet in 2015 klaar zijn en vervangt de onderwijsruimte die komt te vervallen. De bèta’s hebben het Wentgebouw verlaten dat plaats maakt voor het RIVM. Daarnaast is het Aardwetenschappengebouw van de geo’s gesloopt en moeten ze op termijn ook uit het Van Unnikgebouw.

Dinsdag werd een filmpje gelanceerd dat studenten een beeld moet geven van het gebouw waar ze over een kleine twee jaar zullen rondlopen.