Op zaterdag 18 oktober om 20.30 uur wordt het 25-jarig bestaan van het Erasmus Student Network (ESN) gevierd met een vlaggenparade in het centrum van Utrecht. De parade wordt gelopen door studenten en bestuursleden van verschillende ESN-secties en is een van de vele parades die in de week van 13 t/m 19 oktober door heel Europa gehouden worden. De groep verzamelt op het Janskerkhof en loopt vervolgens via het Domplein naar de Oudegracht.

De vlaggenparade is onderdeel van een Europese viering van 25 jaar internationaal contact en (studenten)mobiliteit. Sinds 1989 ondersteunt ESN studenten die op uitwisseling gaan door het organiseren van sociale activiteiten. De bestuursleden die meelopen in de parade komen uit verschillende West-Europese steden en zijn ter gelegenheid van de jaarlijkse bijeenkomst Western European Platform (WEP) in Utrecht. Tijdens dit evenement leren de deelnemers meer over waar ESN zich internationaal mee bezighoudt, delen ze best practices en leggen ze internationale contacten. Het WEP vormt het hoogtepunt van de viering van het 25-jarig bestaan van ESN. Bijzonder is dit jaar dat het WEP plaatsvindt in de stad waar ESN van start ging: ESN Utrecht was de eerste sectie binnen het internationale netwerk. Vanuit heel Europa wordt er dan ook gevolgd wat er in Utrecht gebeurt. Speciale aandacht gaat daarbij uit naar de vlaggenparade, die in het teken staat van het internationale project Mov’in Europe, dat mobiliteit promoot.