IMC Weekendschool is een school op zondag voor gemotiveerde jongeren van 10 tot 14 jaar. Deze kinderen gaan vanaf groep 7 tot en met de brugklas een extra dag in de week naar school. Niet om te leren rekenen en schrijven, maar om te leren van enthousiaste professionals! Op zondag spelen ze een rechtszaak na in de rechtbank, krijgen ze les van brandweermannen in de kazerne en presenteren ze het journaal. Op deze manier leren deze kinderen hun talenten ontdekken, krijgen ze meer zelfvertrouwen en ontmoeten ze mensen uit verschillende lagen van de samenleving.

Wat vragen wij?
Je bent op zondagen meestal van 10.30 uur – 15.00 uur aanwezig. Geen enkele lesdag is hetzelfde op de weekendschool. Dat is één van de charmes van de weekendschool, maar dit vergt ook flexibiliteit van de betrokkenen. De rol van een begeleider verschilt hierdoor per zondag. Er zijn echter een aantal dingen die je iedere zondag doet. Zo neem je altijd zelfstandig het dagprogramma door, neem je deel aan voorbesprekingen, vervul je een voorbeeldrol voor de leerlingen, motiveer en enthousiasmeer je leerlingen, begeleidt je leerlingen tijdens opdrachten en benader je hen op een positieve manier. Daarnaast bouw je een band op met leerlingen en leer je iedere leerling op zijn eigen niveau uit te dagen en te stimuleren. Herken jij je in dit profiel? Dan ben jij de begeleider die wij zoeken!

Wat levert het op?
Begeleiders van IMC Weekendschool doen echte werkervaring. Zo krijg je de kans je communicatieve en motivationele vaardigheden te ontwikkelen. Doe je ervaring op met zowel het individueel begeleiden van leerlingen als het begeleiden van groepjes leerlingen en werk je in een team van enthousiaste vrijwilligers waardoor jij je netwerk in de stad kan uitbreiden! IMC Weekendschool biedt daarnaast regelmatig trainingen aan waarin we: oefenen met casussen, tips geven en waarin er ruimte is voor eigen inbreng.

Interesse of meer weten? www.imcweekendschool.nl of neem contact op met Kenneth Rengers: kenneth.rengers@weekendschool.nl of 06-46486068.

Zien hoe de weekendschool werkt? https://www.youtube.com/watch?v=wTDI-yS7Ijg