Zowel scholen als hoogleraren reageren enthousiast op Meet the Professor, het lustrumprogramma waarbij hoogleraren naar een Utrechtse basisschool fietsen om te vertellen over onderzoek, wetenschap en de universiteit. Meet the Professor is onderdeel van het feestelijke UU-lustrumprogramma in de lustrumweek van maart 2016.

Inmiddels hebben meer dan 100 hoogleraren en bijna 60 Utrechtse basisscholen zich aangemeld voor Meet the Professor. Veel basisscholen willen graag meer dan een bovenbouwklas opgeven voor een bezoek van een hoogleraar. Daarom is de inschrijving voor hoogleraren opnieuw geopend. Hoogleraren melden zich aan via deze link.

Ook Utrechtse basisscholen kunnen nog steeds een bovenbouwklas aanmelden. De leerkracht meldt zijn/haar klas aan via deze link.

Een overzicht van alle reeds deelnemende scholen en hun motivaties vind je hier.