‘Ongeveer 1 op de 5 studenten stemt tijdens verkiezingen U-raad’

U-raadsverkiezingen 8-10 mei

De U-raad is het belangrijkste medezeggenschapsorgaan van de Universiteit Utrecht en overlegt met het College van Bestuur over het te voeren beleid. Ondanks die belangrijke taak is de opkomst voor de U-raadsverkiezingen echter structureel laag. Waarom? Dat vroeg de videoploeg van DUB aan studenten en aan bestuurskundige Harmen Binnema.

Debat
Om studenten en medewerkers te helpen bij hun keuze organiseren DUB en studentenunie Vidius een verkiezingsdebat met alle partijen op 3 mei om 17u in cultuurcentrum Parnassos. Meer informatie nodig omtrent de verkiezingen? DUB publiceerde eerder een verkiezingsoverzicht.

N.b. In de video is een klein foutje geslopen. De verkiezingen zijn van 8 tot en met 10 mei, en niet tot en met 12 mei zoals in de video wordt beweerd.