Leuke wc-teksten van de UU

foto's Ruben Dieleman en Annemarie Sint Jago

Kijk jij wel eens om je heen op de wc? In de toiletten van de Universiteit Utrecht wordt behoorlijk veel geklad en geschreven. DUB verzamelde enkele mooie voorbeelden en geeft bovendien vijf scheurkalenders met wc-teksten weg die door twee alumni zijn verzameld.

In de afgelopen jaren zijn veel UU-gebouwen gerenoveerd. Daarbij zijn ook de wc’s opgeschoond. Fijn dat die weer proper zijn, maar het is wel zonde dat daarbij hele, op de stoelgang geïnspireerde, gesamtkunstwerken en correspondenties verloren zijn gegaan.

In zowel De Uithof als de binnenstad kun je op de plee vermakelijke teksten vinden. Dus hou je smartphone in je broekzak en blijf nog even zitten nadat je je behoefte hebt gedaan: er is genoeg te zien! Hieronder een greep uit het aanbod.

Opvallend genoeg zijn de mannen het meest creatief op de wc: we vonden op de herentoiletten de meeste teksten tenminste. Zijn vrouwen minder geneigd tot vandalisme en/of creativiteit? Of nemen mannen gewoon vaker stiften of pennen mee naar de pot en vervelen ze zich sneller? Wie het weet mag het zeggen. Alle goed onderbouwde verklaringen zijn welkom.

Freelancejournalist Guido van Eijck en promovendus Hans Schouwenburg , beiden alumnus van de Universiteit Utrecht - maakten samen een scheurkalender voor het jaar 2014 van wc- graffiti. DUB mag vijf exemplaren weggeven. Ga naar de prijsvraag.

Ben jij al poepend ook gestuit op een sterk staaltje wc-graffiti? Stuur het op naar DUB!

Tags: toilet