UIT gaat op voor titel duurzaamste introductie

UIT gaat voor titel duurzaamste introductie

De Universiteit Utrecht en de Hogeschool Utrecht hebben het UIT-bestuur meegegeven de UIT te verduurzamen. Volgens communicatiemedewerker van de UIT  Jayanti was de lunch tot nog toe één van de minst duurzame onderdelen van de introductietijd in de Domstad. Daar is dit jaar wat aan gedaan. De eerstejaars gaan dit jaar door een zogeheten smeerstraat. Op tafel één pakken ze hun boterhammen en bij de volgende tafels kunnen ze die met vlees, kaas of zoetigheid beleggen. Daarna kunnen ze nog wat tomaten, komkommer en fruit pakken en zichzelf wat te drinken inschenken. Door de regen op de eerste dag viel ‘het smeren’ in het water en kreeg elk groepje in plastic tassen een lunch toebedeeld, maar op dinsdag (zie foto) kon het nieuwe concept worden toegepast. Er stonden lange rijen voor de smeertafels dus de UIT-lopers moesten wel geduldig zijn.

Maandag fietsen om je mobiel op te laden, dinsdag ploggen, en vandaag in het Wilhelminapark je water koelen op spierkracht. Deelnemers aan #UIT2018 maken enthousiast kennis met het thema #duurzaamheid en @GreenOfficeHU pic.twitter.com/Mbx4Eo0saL

— saskia hanssen (@SaskiaHanssen) August 15, 2018

Ons videoteam vroeg maandag aan eerstejaars wat zij vinden van een duurzame UIT.

Het duurzaam maken van een groot event als de UIT is niet makkelijk. DUB spotte deze week vele ballonnen, plastic tassen en tijdens de Verenigingsparade van dinsdag vieze bussen…… Wij zijn benieuwd of er ideeën zijn om de UIT nog duurzamer te maken. Heb je een tip voor het UITbestuur? Schrijf een reactie.