Utrechts Studentendictee was 'onwaarschijnlijk moeilijk'

Dictee-voorlezer Menno Bentveld is blij dat hij zelf niet hoefde deel te nemen aan het Utrechts Studentendictee. "Het dictee was heel erg lastig."

Bentveld vertelde achteraf dat hij in elk geval in de fout gegaan bij het woord houellebecqiaans. "Ik heb Houellebecq wel gelezen, maar ik zou dat woord met een hoofdletter geschreven hebben."

Dictee-winaar Jesse van der Plas vond het dictee ook pittig. "Af en toe begreep ik niet wat er werd gezegd. Het is lastig als je niet weet wat woorden betekenen."

Studenten hadden bij het dictee onder andere moeite met woorden als landouwen, Barentszzee, trulli en vermeien. De correcte tekst van het dictee is hier terug te lezen

DUB-verslaggever Matthijs Meulblok deed ook mee aan het dictee en was achteraf verbaasd over zijn score. Bekijk zijn videoreportage hieronder.