Videoportret 5: Liset zorgt dat je spullen kunt lenen bij de buren

Liset (26), student Nieuwe media en cultuur,  werkt bij Peerby, een site die ervoor zorgt dat je via een chat in contact komt met je buren om spullen te lenen. Dit is de vijfde van een reeks van vijf videoreportages gemaakt door studenten van het Videopracticum van Digitale media over bijzondere bijbanen.

Liset wil mensen met elkaar in contact brengen. Dat doet ze onder meer door twee dagen per week te werken als community manager voor de site Peerby. Via die site kunnen leden spullen bij elkaar lenen. Liset onderhoudt de contacten met de leden en promoot de site via sociale media. Zo blijkt uit het videoportret van Sandy Seifert en Inge Cruisen.

Stel je hebt een boormachine nodig. Dan post je dat op Peerby en volgens Lisette helpt het als je een goede reden aangeeft. Bijvoorbeeld dat je een schilderij dat je van je nichtje gekregen hebt wilt ophangen.

De studenten kregen slecht één dag om opnamen te maken en moesten de clip in korte tijd monteren. Ze kregen als opdracht een videoclip te maken van studenten met een bijzondere bijbaan of activiteit naast de studie.

DUB publiceert deze week elke dag weer een nieuw portret gemaakt door de studenten van het videopracticum. Dit zijn de onderwerpen van de filmpjes:

- Nina werkt als gids op de Domtoren

- Vivianne is presentatrice bij iamTV

- Laura geeft les bij kinderkoor EigenWijs
- Wout is voorzitter van studievereniging Contact