Waar ligt jouw grens bij het uitgaan?

Wat is jouw grens bij ongewenste intimiteiten?

Uit recent onderzoek van de NOS en onderzoeksbureau No Ties blijkt dat 58 procent van de vrouwen en 32 procent van de mannen tussen de 18 en 35 jaar weleens ongevraagd betast is. Met name tijdens het uitgaan is het vaak raak. Misschien niet verwonderlijk, want in een drukke kroeg is het niet altijd mogelijk om fysiek contact te vermijden. Maar er zijn grenzen. Wat is de grens tussen gewenste en ongewenste intimiteit? En als iemand je in jouw bil knijpt, wat doe je dan? Erom lachen? Of zeg je er wat van?

De studenten in dit filmpje geven daarover hun mening. In het artikel Geen gevoos in de soos vroegen we de studentenverenigingen wat hun beleid is om ongewenste intimiteiten te voorkomen. Bij verschillende verenigingen geldt: ‘Geen gevoos op de soos’. Dus als mensen intiem worden met elkaar, dan wordt er een glas water boven hun hoofd gehouden. Als zij dan toch zoenen, dan krijgen ze het over zich heen.”