Wie is het grootste voetbalbrein van de UU? Doe mee met de DUB WK-poule

Staat Nederland straks in Rio in de finale? Of is Louis dan al lang thuis bij Truus in Manchester? Oranjefiel of Oranjescepticus? Schrijf je in voor de DUB WK-poule en maak kans op mooie prijzen voor jezelf, je studentenvereniging of je sportclub.

Nu Arjen Robben ook aansluit bij het Nederlands elftal begint het toch echt te kriebelen. Op 13 juli weten we wie de nieuwe wereldkampioen voetbal is. Op dezelfde dag weten we welke student of medewerker zich voor jaren verzekert van de bragging rights van 'het grootste voetbalbrein van de UU'. En we weten ook welke studentenvereniging de gewaardeerde maar natuurlijk zwaar inferieure collegaverenigingen in voetbalkennis de loef heeft afgestoken.

DUB start deze week met een eigen voetbalpoule en roept alle studenten en medewerkers op mee te doen. Deelname is gratis. Je registreert je één keer. Je doet altijd mee met het individuele klassement, maar kunt in je profiel ook aangeven van welke studentenvereniging je bent.  Misschien ben je wel de beste individuele deelnemer of misschien win je wel met je studentenvereniging.

Voor de studenten of medewerkers met de meest vooruitziende blik liggen er mooie prijzen klaar. De hoofprijs is een jaar lang gratis sporten op Sportcentrum Olympos. Je krijgt een sportpas ter waarde van minimaal  125 euro. Andere prijzen zijn onder meer een voetbalbarbecue, een Oranjespel en een picknickmand. Nummer laatst in het klassement wordt de komende jaren behandeld als een voetveeg. De poedelprijs is een Oranje-deurmat.

Alle deelnemers kunnen aangeven bij welke vereniging ze horen. Hun score telt dan ook mee voor hun vereniging. De beste studentenvereniging mag de concurrentie de ogen uitsteken met de prachtige DUB-wisseltrofee.

Hoe doe je mee?

Klik hier naar het registratiescherm
Vul je profiel in
Vul per wedstrijd jouw voorspelling in
Doe dit alles vóór 12 juni

Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat en Paul de Octopus heeft inmiddels het loodje gelegd. Maar DUB is benieuwd welke UU’er en welke verenigingen met de eer gaat strijken.

Wil je de wedstrijden van Nederland overigens op een groot scherm in De Uithof bekijken? Sportcafé Olympos vertoont de wedstrijden live op een 3x3m scherm. Daar bestaat bovendien bij de wedstrijden om 18.00 u de mogelijkheid een WK-maaltijd te nuttigen.

DUB werkt voor dit initiatief samen met de jonge startup Poules.com. Oprichter Dirk Boer sleutelde zeven jaar lang voor de Nederlandse gamesgigant Guerrilla Games aan het successpel Killzone, voordat hij besloot zijn eigen weg te gaan. Volgens Boer onderscheidt zijn sociaal platform voor sportpoules zich onder meer door zijn eenvoud en door de mogelijkheden om te reageren en te delen. De mediatechnoloog mikt op bedrijven die een pool voor klanten of relaties willen sponsoren.

De afgestudeerde HU´er heeft inmiddels onderdak gevonden in UtrechtInc, de verzamelplek voor jonge ondernemingen in De Uithof. Met Poules.com, dat hij sinds kort samen met de in Maastricht afgestudeerde bedrijfskundige Stefanie Repenning runt, neemt hij ook deel aan het zogenoemde Pressure Cooker Programma. Daarin krijgen jonge ondernemers ondersteuning en begeleiding bij het opzetten van hun bedrijf.