‘Onmiddellijk stoppen met de massa-immigratie van vrijwel ongeletterden’

Eerder was hij ondermeer directeur van de faculteit Diergeneeskunde. Volgend jaar hoopt hij met vroegpensioen te gaan. Op dit moment is hij werkzaam voor een bedrijf op het gebied van kennisinnovatie dat hij samen met zijn broer opzette. Via de mail beantwoordde hij vragen van DUB.

-Hoe ben je gevraagd voor de rol van lijstduwer?
“Ik heb geruime tijd geleden contact opgenomen met de PVV met de vraag of ik wat voor de PVV kon betekenen. Daarop is over en weer contact geweest, uiteindelijk resulterende in een gesprek. Daarbij heb ik aangegeven vooralsnog, gezien mijn huidige activiteiten, niet full time beschikbaar te zijn. Een eventuele onverkiesbare plaats voor de Tweede Kamer vond ik desgevraagd geen probleem. Ik ben daarop uitgenodigd deel te nemen aan een klasje. Dat heb ik met heel veel genoegen gedaan en daar heb ik ongelooflijk veel van geleerd. Ik heb daardoor ook veel van de andere kandidaten goed leren kennen.”

-Wat was je betrokkenheid bij de PVV?
“Die blijkt uit het feit dat ik zelf contact heb opgenomen. Tot aan de jaren zeventig hoefde je in Nederland, met uitzondering van de grote steden, nergens je fiets op slot te zetten. Inmiddels heb je tot in het kleinste dorp gehard stalen kettingen nodig om je bezit enigszins veilig voor vijf minuten achter te laten, om over de enorme toename van de zware criminaliteit maar te zwijgen. Totdat vrijwel iedereen in Nederland wel een keer overvallen of bestolen was, bleven de linkse partijen glashard beweren dat er geen toename van criminaliteit bestond. De niet linkse partijen die het probleem dan wel erkenden, hebben er  niets aan gedaan. Met de massa immigratie gaat het nog steeds precies hetzelfde. Met droge ogen wordt beweerd dat Nederland een kennisland moet worden! En dan importeren we alleen al (!) in het kader van de gezinsvorming en gezinshereniging dertigduizend schaapherders uit het Rifgebergte en andere onherbergzame streken per jaar. Het duurt al minimaal twee generaties om ze te alfabetiseren. Intussen moeten we ook nog 29 miljard bezuinigen, maar mogen de kosten van deze ook nog steeds groeiende immigratiegolf (thans geschat op 5 tot 10 Miljard per jaar) niet eens berekend, laat staan besproken, worden. Een uiterst voorzichtig begin van een maatregel om de instroom te beperken wordt nu tegengewerkt door de linkse bureaucraten van de EU. Om oplossingen door te drukken ook bij de EU (!!) heb je derhalve geen theedrinkende wauwelaars nodig maar PVV'ers.”

-Waarom heb je ja gezegd?
“Deze vraag lijkt me met het voorgaande betoog wel beantwoord. Ook ik wil een steentje bijdragen.”

-Was het ook nog een optie om Kamerlid te worden?
“Zoals gezegd was dat niet mijn bedoeling, maar mochten we vijftig zetels halen dan ken ik mijn plicht.”

-Hoe beoordeel je de kwaliteit van de lijst?
“Ik weet uit mijn verleden vrij goed hoe de selectie gaat bij andere partijen. Ik ben bijvoorbeeld jaren geleden voorzitter geweest van een locale afdeling van de VVD. De selectie bij de PVV is veel intensiever en beter dan bij welke andere partij dan ook.”

-Moeten we vrezen voor 'LPF-toestanden'?
“Nee dus, onzin!”

-Welke PVV-standpunten zijn voor jou het belangrijkst?
“Ik zou de kreet ‘Nederland kennisland’ graag serieus willen nemen. Onmiddellijk stoppen met de massa-immigratie van vrijwel ongeletterden vind ik dus een erg belangrijk punt. Dat deze analfabeten ons ook nog een verwerpelijke ideologie, die waardevrije wetenschap belemmert, willen opdringen maakt het probleem alleen klemmender.”

-Heeft je achtergrond bij de universiteit nog iets met je politieke denken te maken?
“Ik ga er vanuit dat ‘Nederland kennisland’ de universiteit ook aanspreekt.”

-Hoe sta je tegenover standpunten als het hoofddoekjesverbod en strengere straffen?
“Onverkort voor.
Hoofddoekjes zijn òf een symbool van vrouwenonderdrukking òf  worden gebruikt als demonstratie tegen onze maatschappij. In beide gevallen horen ze niet thuis in openbare gebouwen, openbare functies en door de staat gesubsidieerde organisaties.
Een aantal jaren geleden vroeg mijn toenmalige secretaresse of ze een stagiaire van het MBO op haar kamer kon nemen. Ik was akkoord. Na een paar dagen zou ze voor een kennismakingsgesprekje langs komen. Kort voor het gesprek komt mijn secretaresse binnen. Er was misschien een klein probleempje (ze kende mij uiteraard goed). Ze droeg een hoofddoekje! Ik heb de betreffende stagiaire gelijk uitgelegd dat het op de plaats waar ze terecht kwam, maar ook in haar toekomstige carrière beter was om zich naar de normen van onze maatschappij te kleden. Totale verstarring. Omwille van de afspraken die mijn secretaresse inmiddels met de school gemaakt had ben ik voor de periode van 6 weken die de stage duurde akkoord gegaan. De kleding werd gelijk nog zwarter en vormelozer. Later, na afloop van de stage, bekende mijn secretaresse dat ze tijdens de stage foto's van de stagiaire had bekeken tijdens uitgaan en privé: zonder hoofddoek!!
Strengere straffen. Zouden niet helpen zegt links. Zolang veelplegers vastzitten kunnen ze toch niet op dievenpad zou ik zeggen.”

-Heb je reacties gekregen van (oud-)collega's vanuit de UU? Zo ja, hoe luidden die?
“Ja, tot mijn verbazing vrijwel gelijk na het tijdstip op maandag toen de lijst publiek werd. Onwaarschijnlijk veel telefoontjes en mailtjes. Kennelijk spreekt het zich zeer snel rond. Tot nog toe overwegend positief. Geen enkele vervelende reactie.”