10 vragen aan Laura

De UIT kent 3500 deelnemers. DUB stelt elke dag één van de deelnemers tien vragen. Laura (18) is de eerste. Wij vinden haar onderuitgezakt op een opblaasbank te luisteren naar de plaatjes van DJ SinuZ.

Waar kom je vandaan en wat ga je studeren?

Ik kom uit Alphen aan de Rijn en ik ga Taal- en Cultuurstudies studeren.

Waarom heb je voor Utrecht gekozen?

Omdat het me een gezellige stad leek. Het is hier lekker knus. Niet te groot en niet te klein. Daarnaast spreken de universiteit en de studie mij aan. Ik hoorde dat ze bij de UU uitblinken met Geesteswetenschappen en dat Taal- en Cultuurstudies in Utrecht het beste is.

Ben je een spoorstudent of ga je op kamers?

Spoorstudent? Wat is dat? Iemand die niet op kamers woont? Ja, dat ben ik wel. In mijn eerste jaar ga ik nog niet op kamers. Ik wil het later wel, maar het is ook allemaal zo duur.

Wat verwacht je van de UIT?

Ik kom vooral voor de kennismaking. Het is leuk om hier allemaal nieuwe mensen te ontmoeten. En die feestjes... tsja. Ik ben niet zo’n zuiper.

Wat is het hoogtepunt van de UIT tot nu toe?

Dat is mijn groepje! Het zijn allemaal leuke mensen. En omdat we met een ander mentorgroepje zijn gefuseerd heb ik nu drie pappa’s en één mama, dus ik krijg extra veel aandacht.

Wat is de leukste plek/kroeg/café waar je tot nu toe bent geweest?

Ik heb nog niet zo veel gezien, maar ik vind het hier rond de dom wel mooi.

Waar kom je na de UIT absoluut niet meer?

Die vieze bouwvakker-wc’s die ze in het Wilhelminapark hadden.

Waar kijk je het komende jaar het meest naar uit?

Ik heb zin om te gaan studeren en nieuwe dingen te ontdekken. Ik hoop veel mensen te leren kennen en ik ga natuurlijk ook veel winkelen.

Waar zie je het komende jaar het meest tegenop?

De bus en de trein die ik iedere dag moet nemen. Ik ben bang dat ik door vertragingen vaak te laat ga komen.

Wat wil je dit eerste jaar in ieder geval doen?

Studeren! Of is dat te cliché? Dan zal ik een beter antwoord geven: Ik wil geprikkeld worden door de nieuwe omgeving en nieuwe mensen.