10 vragen aan Lotte

Vandaag stelt DUB 10 vragen aan Lotte (18). Zij verhuisde van Harderwijk naar een zolderkamer in Overvecht en hoopt komend jaar tijdens haar studie genoeg tijd te hebben voor feesten en gezelligheid.

Waar kom je vandaan en wat ga je studeren?

Ik kom uit Harderwijk en ik ga Communicatie & Informatiewetenschappen doen.

Waarom heb je voor Utrecht gekozen?

Het is een hele leuke stad. Ik kende het al, want ik ging van Harderwijk wel eens naar Utrecht. Het is heel gezellig en alles is hier een beetje bijeen. Een stad als Amsterdam vind ik veel te groot. Daarnaast ken ik al mensen in Utrecht en hun verhalen over de stad spraken mij wel aan.

Ben je een spoorstudent of ga je op kamers?

Ik wil graag op kamers in een studentenhuis. Nu zit ik bij een hospita in Overvecht, een kennis van een vriendin. Van daaruit kan ik dan de komende maanden op zoek naar een studentenhuis. Het is best een grote kamer. Ik heb de hele zolder met een eigen douche, dus dat is chill.

Wat verwacht je van de UIT?

Een hoop gezelligheid en feesten. Ik hoop de stad er beter door te leren kennen.

Wat is het hoogtepunt van de UIT tot nu toe?

Dat is moeilijk om te zeggen. Je zou dat eigenlijk nog een keer moeten vragen aan het eind van de week. Maar ik ging gisteravond met mijn groepje en een paar vriendinnen naar een feest van Veritas. Dat was heel leuk.

Wat is de leukste plek/kroeg/café waar je tot nu toe bent geweest?

Dat was het feest van Veritas. Er waren veel leuke mensen en er was een gezellige sfeer. Ik wil zelf ook bij een studentenvereniging, al heb ik nog geen idee welke.  Maar ik ga na de UIT nog op vakantie dus ik kan misschien niet mee doen aan de introductie. Als dat niet lukt wil ik me volgend jaar inschrijven.

Waar kom je na de UIT absoluut niet meer?

Bison Bowling. Dat was niet zo bijzonder.

Waar kijk je het komende jaar het meest naar uit?

Naar de feesten en gezelligheid. Ik hoop ook dat de studie bevalt. Dit is wel iets wat ik echt wil gaan doen. Het lijkt me leuker dan de middelbare school, want daar heb je altijd verplichte vakken die je niet leuk vindt. Hier zullen vast ook wat vervelende vakken tussen zitten, maar dit heb ik zelf gekozen.

Waar zie je het komende jaar het meest tegenop?

Het leren natuurlijk. Ik denk dat ik er wel veel voor moet gaan doen. Maar ik hoorde dat er bij deze studie ook genoeg tijd is om andere dingen te doen.

Wat wil je dit eerste jaar in ieder geval doen?

Aanmelden bij een vereniging, het eerste jaar van mijn studie halen en tegelijkertijd goed kunnen feesten. Genieten van de stad Utrecht, dat wil ik sowieso gedaan hebben.