Actiefoto: hockey

Hockey is een geliefde sport onder studenten. Bij de Utrechtse Studenten Hockey Club (U.S.H.C.) zijn doordeweeks 's avonds bijna constant de velden in gebruik voor trainingen door de vele teams.

In de oerhollandse sport hockey, is zowel techniek, als de samenwerking binnen het team erg belangrijk.  Zowel fanatieke hockeyers als gezelligheidsmensen vinden hun plekje binnen U.S.H.C. Naast trainingen en wedstrijden organiseert U.S.H.C. feesten en borrels.

Anneke (25) studeert Orthopedagogiek en zit al enkele jaren op hockey. "De meeste mensen in dit team ken ik al een hele tijd. We spelen al lang samen. Ons team is echt een gezelligheidsteam. Dat betekent niet dat we niet fanatiek zijn, maar dat we elkaar ook naast de trainingen en wedstrijden vaak zien."