Actiefoto: wielrennen

Het is de tijd van het jaar waarin de Tour de France gereden wordt. Ook studenten weten de racefiets te vinden, zo ook Geodesie-Geo-informaticastudent Maikel (28). Hij fiets ruim 190 kilometer per week.

Maikel is lid van de Utrechtse Studenten Wieler Vereniging  De Domrenner, Hij groeide op met wielrennen. “Mijn vader keek altijd, en dan had je nog zoiets geweldigs als de Tour de France. Zo ben ik 15 jaar geleden begonnen met wielrennen.”

De Domrenner geeft onder meer trainingen en organiseert kampen en tijdritten. Daarnaast ontbreekt de maandelijkse borrel natuurlijk niet. Maikel gaat verder: “Ik ben vrij fanatiek met fietsen. Ik fiets zo’n 10.000 kilometer per jaar op mijn racefiets. Het allerleukste aan wielrennen, vind ik de vrijheid die je hebt. Je bent van niemand afhankelijk en je kunt gaan waar je wilt.”