Actiefoto: badminton

Waar: vereniging SB Helios
Naam: Linda
Leeftijd: 22
Studie: Taal en cultuurstudies, richting conflictstudies

Hoe lang doe je al aan badminton?
"Vanaf mijn tiende ongeveer. Een vriendinnetje van me speelde het. Ik ben een keer met haar mee gegaan en dat beviel goed: ik ben er daarna nooit meer mee opgehouden, behalve als ik op vakantie ging of stage moest lopen in het buitenland."

Hoe lang badminton je al bij SB Helios?
"Vanaf het begin van mijn studie, dus dit wordt mijn vierde jaar."

Waarom badminton je al zo lang?

"Ik vind het een leuke, snelle sport. Ik houd van die korte snelle bewegingen en de variëteit van slagen. Dat heb je bijvoorbeeld bij tennis weer veel minder. Toch kunnen de rally's ook bij badminton erg lang zijn."

Hoe lang duurt een avond badmintonnen?
"Ik ben hier meestal vanaf zeven uur tot een uur of elf."

Heb je wel eens wedstrijden gespeeld?

"Ja, ik doe elk jaar mee aan de competitie. Dit jaar speel ik op vrijdag competitiewedstrijden in de eerste klasse."

Zo dat is hoog!
"Ja, maar dat is eigenlijk de middenmoot. Je hebt hierboven nog de hoofdklasse en daarna verschillende landelijke divisies. De laagste zijn de vierde, vijfde en zesde klas."

Gaan jullie na het trainen nog wel eens de kroeg in?

"Ja, meestal drinken we wat in het sportcafé van Olympos, maar als die dicht is gaan we ook nog wel eens naar de stad.
"

Ken je iedereen bij Helios?

"Iedereen is een beetje overdreven, maar ik ken wel de meeste mensen."

Tags: actiefoto | sport